Klachtenregeling
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
U kunt u klacht melden:
• via de website (aanklikken Klacht melden)
• met een klachtenformulier (aan te vragen bij de assistente)
• door een email te verzenden naar info@praktijkflapper.nl
Na ontvangst van uw klacht krijgt u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging van de praktijk.
De klachtenfunctionaris van de praktijk streeft ernaar om binnen 2 weken contact met u op te nemen en uiterlijk binnen 6 weken de klacht naar uw tevredenheid af te handelen.
Verwacht u dat u er niet uitkomt met de praktijk of lukt het niet om de klacht naar tevredenheid af te handelen dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg).
Deze klachtenfunctionaris:
• zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem,
• probeert te bemiddelen,
• kiest geen partij en
• heeft daarom geen oordeel.
Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden in deze folder en op www.skge.nl.